pondělí 13. září 2010

Navrátivší

Včera jsem se vrátila z týdenního pobytu pod stanem. Jela jsem k našim slovenským bratrům do Ráje, společně se svými třemi nejbližšími kamarádkami z gymplu. Byl to výlet, který jsme si slibovaly už aspoň půl roku, avšak nebylo snadné nalézt vhodný termín. Jely jsme na poslední chvíli. Po zpáteční cestě jsme se zase na pár měsíců rozloučily.

Po návratu domů jsem se cítila jako nový člověk. Stereotypní nuda pomaturitních prázdnin mě do té doby ubíjela a teprve teď vidím, jak unyle jsem na tom byla. Také jsem pochopila, že když je mi z prostředí špatně, tak musím pryč. Alespoň na pár dní. Nevím, jak budu takové pocity řešit, až budu starší a s nejmenšími na krku, ale jsem ráda, že teď jsem tak volná. Když jsem tehda lezla po skalách s vodopády stékajícími po mém boku, říkala jsem si, že tohle bych mohla dělat každý den. Najednou jsem plně rozuměla spolužákovi, který se chce státi horským záchranářem.

Chci si v životě najít čas, kdy za sebou zanechám všechny závazky a budu jen chodit a lézt. Přežívat v přírodě, dýchat horský vzduch, anebo sledovat polární záři. Jenom tehdy mám pocit, že skutečně žiju. Tehdy se cítím dobře ve své kůži navzdory tomu, že je pokryta blátem.

Stanovala jsem s kamarádkami, kterým naprosto rozumím. Nevím, zda za to můžou ty čtyři roky, kdy jsme se poznávaly, anebo jsem prostě měla štěstí na takové spřízněné duše. Šla bych s nimi i na konec světa. Respektive, kdybych měla jít na konec světa, šla bych s nimi.
Ale jednu bych vynechala.

Poslední dobou si všímám, jak moc mě štvou ženské. Ty jejich (naše ?!) manýry. Protivnost. Pomstychtivost. Sobectví. A také jsou vlastnosti, které u mužů jsem schopna snášet, ale u ženských mě strašně vytáčejí. Nechápu heterosexuální muže, kteří jsou schopni s ženami žít. Já bych to asi nedokázala.
Když jsem se však s tímhle pokoušela jedné kamarádce svěřit, zle na mě pohlédla, jako bych "zrazovala" své pohlaví. Je se mnou něco špatně, když takhle smýšlím? Amatérský psychoanalytik by nejspíš řekl, že to vypovídá o tom, jak smýšlím o sobě.
Že nejsem smířená se svou identitou.
Anebo taky moc přemýšlím. Proto mám ráda hory. Nutí mě přemýšlet o jiných věcech.

O vodě. O trávě. O lese. O tom, že se smrtí smířit nejde se!
O lásce. O zradě. O světě. A o všech lidech, co kdy žili na téhle planetě.

0 komentářů:

Okomentovat